HomeNieuws"Verpakking komt tot volledige ontwikkeling binnen keten"

“Verpakking komt tot volledige ontwikkeling binnen keten”

flex-jeroenverbruggeEen goede verpakking komt volledig tot ontwikkeling als samengewerkt wordt binnen een keten. Dat zegt directeur Jeroen Verbrugge van Flex/the Innovation Lab. Volgens Verbrugge leidt een samenwerking met andere specialisten in de keten tot de beste garantie voor een project en een eindresultaat met de hoogste kwaliteit. Binnen die keten denkt Verbrugge aan marketeers van opdrachtgevers, toeleveranciers van verpakkingen en materialen, productie en logistieke vertegenwoordigers, branding en grafische specialisten en Flex als ontwerper van de 3D-verpakking.

flex-innovationlab-logoDe samenwerking moet wel goed op elkaar afgestemd zijn, omdat anders het product hier onder te lijden heeft. Dat betekent dat verpakkers de ‘angst' dat ontwerpers alleen niet-bestaande verpakkingstechnieken willen toepassen moeten laten varen, terwijl ontwerpers hun creativiteit ‘in the box' moeten laten excelleren.

Door te kiezen voor een upstreambenadering zal de uiteindelijke eindgebruiker, de consument, daadwerkelijk behaagd worden met het product. Dat betekent ook dat de eindgebruiker meer bij het proces betrokken moet worden. Bedrijven kiezen nu al voor user-led-design, co-creatie, consumer idealized design en crowd-sourcing om zo optimaal op de wensen van de gebruiker in te spelen.

Kijk voor meer informatie op www.flex.nl.

Bron: MD Weekly (gebaseerd op: Verpakken)