Home Nieuws Peijnenburg kiest voor eenheid in verpakkingen

Peijnenburg kiest voor eenheid in verpakkingen

peijnenburg

Koekfabrikant Peijnenburg heeft toch gekozen voor eenheid in verpakkingen. Vanaf 2006 ontwierp PROUDdesign voor Peijnenburg verpakkingen voor de nieuwe producten Koffieleutjes en Hapklaar. Peijnenburg durfde echter niet gelijk de bestaande verpakkingen voor ontbijtkoek aan te pakken, omdat het goed ging met deze productlijn. Toch bleef het bij PROUDdesign knagen dat ze met het oude logo moesten werken voor de verpakkingen.

Er ontstond een soort wrijving tussen de toekomst en het verleden van een merk op één verpakking. Voor Peijnenburg was dit uiteindelijk reden om in 2008 een consumentenonderzoek te verrichten. Dat onderzoek moest aan het licht brengen hoe de consument naar het merk in het algemeen kijkt en specifiek naar de verpakkingen. Het onderzoek toonde aan dat de consument de verpakkingen verouderd vond. Ook snapte de consument het onderscheid tussen de verschillende koekvarianten niet.

Voor Peijnenburg was dit aanleiding de verpakkingen toch aan te pakken. PROUDdesign werd hiervoor ingeschakeld. De nieuwe verpakkingen van Peijnenburg zijn vernieuwend met als centraal punt het schuine Peijnenburg naambeeld groot achter het logo. Hierdoor oogt het pak spannender, unieker en opvallender. Rood is niet langer de dominante kleur maar een variantkleur, zo heeft volkoren bijvoorbeeld een warmbruine verpakking. Het logo zelf is kleiner afgebeeld maar blijft opvallen.

Bron: Marketing Tribune/MD Weekly