Home Nieuws O-I lanceert nieuw assortiment glazen flessen voor niet-alcoholische dranken

O-I lanceert nieuw assortiment glazen flessen voor niet-alcoholische dranken

O-I-logoO-I, wereldleider in glasverpakkingen, heeft een innovatief ʻdesignʼ assortiment van standaard glasverpakkingen gecreëerd voor water, vruchtensappen en koolzuurhoudende frisdranken. Met deze nieuwe range binnen het bestaande standaardaanbod biedt O-I producenten van niet-alcoholische dranken, groot of klein, nog uitgebreider de kans om hun producten snel en efficiënt op de markt te brengen.

De nieuwe standaardreeks van O-I ziet er allesbehalve ‘standaard' uit. Ze is door de innovatie-, marketing en R&D-teams van O-I ontworpen om op te vallen in het winkelschap. Het assortiment in wit glas bevat 6 flessen voor niet-koolzuurhoudende dranken en 9 flessen voor koolzuurhoudende dranken, variërend in volume van 200 ml tot 1l. Zo kunnen producenten in hun hele productlijn de eenvormigheid doortrekken.

Volledig in lijn met de vraag naar meer milieuvriendelijke verpakkingen is elk van de modellen ontworpen met een zo laag mogelijk gewicht, wat zowel de kosten als de milieu-impact beperkt. Deze inspanning versterkt de intrinsieke duurzame kwaliteiten van glasverpakkingen: gemaakt van natuurlijke grondstoffen is glas een van de enige verpakkingen die steeds opnieuw kan worden gerecycled zonder aan kwaliteit in te boeten.

o-i-assortiment-1

Aanvulling op bestaand aanbod

Met de nieuwe reeks flessen vult O-I zijn ruime standaardaanbod van kwalitatief hoogstaande glasverpakkingen voor niet-alcoholische dranken verder aan. Het volledige assortiment telt meer dan 50 verschillende modellen in wit, groen, bruin en blauw glas.

Speciaal voor producenten van niet-alcoholische dranken in Europa heeft O-I het volledige assortiment samengebracht in een catalogus. Hiermee krijgen zij toegang tot beproefde verpakkingsoplossingen zodat ze, zonder aanzienlijke investeringen, snel en efficiënt kunnen inspelen op kansen in de markt. De catalogus kan worden aangevraagd bij Sonja van den Bout via e-mail (sonja.vandenbout@eu.o-i.com).

Differentiëren met standaardfles: Angel Natural Energy BIO

Hoewel het om standaardverpakkingen gaat, biedt O-I zijn klanten de kans om de flessen te differentiëren met decoratieve technieken zoals labelling en coating. Een voorbeeld hiervan is de 250ml fles die het Duitse bedrijf ANGEL Drink GmbH gebruikt voor zijn nieuwe Natural Energy BIO drank. De standaardfles in wit glas heeft een uitgesproken cilindrische vorm met afgeronde schouders en een korte hals. Door de luxueuze, matwitte coating en een drukgevoelig transparant label waarop het logo en de belettering kunnen worden geprint, krijgt de fles een nog opvallender uitstraling.

“Als een van de eerste bio-gecertificeerde energievruchtendranken was een glasverpakking de perfecte keuze voor ANGEL Natural Energy BIO”, zegt managing director Anja Bettin. “De glazen fles is in lijn met de biologische kenmerken van onze producten. Glas bewaart de natuurlijke smaak van de drank en beschermt de inhoud tegen elke invloed van buitenaf”, vervolgt ze.

Dat glas eindeloos recyclebaar is, speelde mee in de keuze van het bedrijf voor deze verpakking. “Daardoor kunnen we perfect tegemoet komen aan de wens van onze doelgroep die zich laat leiden door stijl, duurzaamheid en ingrediënten van superieure kwaliteit.” De ANGEL Natural Energy BIO drank is er in twee smaken, granaatappel en zwarte bes, en is verkrijgbaar in Duitsland.

Lokale ervaring en wereldwijde knowhow

Bij het ontwerp van de standaardverpakkingen voor niet-alcoholische dranken combineert O-I zijn wereldwijde technologische knowhow met zijn uitgebreide ervaring als leverancier van Europese producenten. Door deze kennis kan O-I verpakkingen aanbieden die tegemoet komen aan de wensen van fabrikanten van alle soorten niet-alcoholische dranken: water, vruchtensappen, smoothies, frisdranken, siropen en thee.

Het standaardassortiment geeft fabrikanten de kans om alle voordelen van glas voor hun product te laten werken. Glas is niet poreus en inert, waardoor het de smaak, het aroma, de kleur en de bubbels van dranken voor een lange tijd bewaart. Dat maakt conserveringsmiddelen overbodig, en garandeert dat het product smaakt zoals het hoort wanneer de verpakking wordt geopend.

De huidige markt voor niet-alcoholische dranken wordt steeds competitiever. Glas staat garant voor een opvallende aanwezigheid in het winkelschap, en kan door zijn vorm, kleur en decoratie de rijke geschiedenis, het karakter en de voordelen van een product overbrengen. Bovendien biedt het een antwoord op de vraag van de consument naar een meer natuurlijke, gezonde levensstijl.

o-i-assortiment-2

Kijk voor meer informatie op www.o-i.com.