HomeNieuwsNieuwe verpakkingslijn Maaslander voor kaas in envelop

Nieuwe verpakkingslijn Maaslander voor kaas in envelop

maaslander

video1Maaslander introduceert na intensieve research een geheel nieuwe verpakking, speciaal ontwikkeld voor alle Maaslander kaassoorten: een envelop. Deze nieuwe verpakking, heeft als voordeel dat er ruim 65% minder plastic in verwerkt is. Dit scheelt jaarlijks 141000 kilo afval. Een belangrijk aspect dat helemaal past bij het pure karakter van Maaslander. Daarnaast is de verpakking makkelijk te openen en uitstekend hersluitbaar, waardoor de kaas langer zijn pure smaak behoudt.

Deze elementen noemen consumenten als cruciale aspecten van een goede kaasverpakking. In het uitgebreide consumentenonderzoek dat Maaslander heeft verricht scoort de nieuwe Maaslander envelop aanmerkelijk beter dan andere verpakkingen in het schap: gemiddeld op alle geteste aspecten blijkt de consument een 18% hoger rapportcijfer te geven voor de envelop verpakking dan de verpakking van andere kaasmerken. Ook het groen gele design zorgt ervoor dat de nieuwe verpakking opvallend aanwezig is in het schap.

De dunne folie, waarvan de dubbel gesealde envelop gemaakt is, zorgt ervoor dat de verpakking niet kan lekken of onverwacht openscheuren. De envelop kan telkens weer opnieuw gesloten worden met een sluitzegel. “De sluitzegel is dermate vaak hersluitbaar, dat deze nog functioneert als de kaas allang op is”,  aldus Senior Brandmanager Robin van de Bruinhorst van Maaslander.

Ook de retail kan blij worden: de flexibele verpakking is minder diep waardoor er meer Maaslander verpakkingen in het schap gaan.

De verpakkingslijn is speciaal voor Maaslander ontwikkeld. De ontwikkeling van de nieuwe verpakking heeft circa 2  jaar in beslag genomen, van 1e concept gedachte tot aan introductie.

Facts and figures

  • Speciaal voor Maaslander ontwikkelde verpakkingslijn, met gebruikmaking van een gepatenteerde vouwtechniek
  • Lengte nieuwe verpakkingslijn: 25 meter
  • Unieke envelop-vorm
  • Materiaal verpakking: dunne, meerlaagse plasticfolie
  • 65% minder verpakkingsmateriaal ten opzichte van de voorgaande verpakking
  • Besparing van 141.000 kg plastic op jaarbasis
  • Uitstekende hersluitbaarheid dankzij sluitzegel
  • Minder diepe verpakking waardoor meer ruimte in het winkelschap