Reclamebureau Magenta Brandboosters uit het Belgische Brugge heeft een prestigieuze Golden Pentaward gewonnen. Hun nieuwe verpakkingslijn voor kattenvoer kon de internationale jury overtuigen. De Pentawards bekronen jaarlijks de beste en meest originele verpakkingen ter wereld. Dit jaar moest de jury een keuze maken uit meer dan duizend inzendingen uit vijftig landen. In de category ‘Food' won het Brugse communicatiebureau Magenta Brandboosters de eerste prijs, met een ontwerp voor Katz Menu, een nieuw soort kattenvoer.
Kattenkopje
Zaakvoerder Tom Desmet is erg tevreden met de prijs. “Dit is een mooie bekroning voor de vernieuwende aanpak die we hebben durven hanteren”, vertelt Desmet in Het Nieuwsblad. Hij mocht zijn Golden Pentaward afgelopen week in New York in ontvangst nemen. “Een product als kattenvoeding vereisten een compleet nieuwe aanpak. Het aanbod kattenvoeding is onoverzienbaar groot, dus we moesten wel opvallen. De enige manier om een dergelijk product succesvol aan de man te brengen, was door iets anders te ontwerpen dan de klassieke verpakkingen die de andere spelers op de markt gebruiken. Ons minimalistisch ontwerp, met het kenmerkende kattenkopje, is dus blijkbaar ook in de smaak gevallen bij de jury. Dit is trouwens een mooie erkenning voor het harde werk van mijn team”, zegt Desmet.
International avontuur
Natuurlijk hoopt de uitbater dat deze bekroning een opstap is naar een groot internationaal avontuur. “Tot nu toe zijn we vooral in België actief geweest, en hebben we een aantal klanten in Frankrijk en Nederland, maar we hopen nu wel dat deze award deuren opent om wereldwijd aan de slag te gaan. De bedoeling is ook om ons verder te gaan verdiepen in die niche van verpakkingen, want daar zijn toch nog altijd heel wat mogelijkheden. Het is een branche die ons dus wel duidelijk ligt.”
Kijk voor meer informatie op www.magenta.be.
Bron: Het Nieuwsblad
Foto: Michel Vanneuville