HomeNieuws"Consument denkt niet onverdeeld positief over nano-houdbaarheidssticker"

“Consument denkt niet onverdeeld positief over nano-houdbaarheidssticker”

Consumenten denken wisselend over een sticker op basis van nanotechnologie die de houdbaarheid van agf reëler aangeeft. Ze zien het als hulp tegen voedselverspilling, maar zijn ook bang voor milieuschade en hogere prijzen. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen UR dat in opdracht van het ministerie van EZ is gehouden.

Uit het onderzoek blijkt dat consumenten positief zijn over het feit dat de sticker beter inzichtelijk maakt dat producten nog te consumeren zijn, terwijl dat volgens de THT-sticker niet meer zou kunnen. Ook zien ze voordelen in sticker, omdat zo het meest verse product te kiezen is.

Anderzijds vragen de consumenten zich af of de sticker niet schadelijk is voor het milieu, omdat er toch extra chemicaliën gebruikt zullen zijn om de sticker te maken. Opvallend is dat geen van de consumenten ongerust lijkt te zijn dat nanodeeltjes van de sticker mogelijk op het product en dus in het lichaam terecht zouden kunnen komen.

Kijk voor meer informatie op www.wageningenur.nl.

Bron: Food Valley/EVMI