HomeDossiersDesignMillford wint gouden Pentaward met verpakking Brouwers bier

Millford wint gouden Pentaward met verpakking Brouwers bier

lody-bier

Millford uit Leiden heeft met het Brouwers bier van Albert Heijn een gouden Pentaward, een wereldwijde competitie gewijd aan verpakkingsdesign, in de wacht gesleept. De internationale jury van de Pentawards beoordeelde de inzendingen op creativiteit en kwaliteit van de verpakkingen. “Wij zijn ontzettend trots dat we prijswinnend werk kunnen maken met en voor onze opdrachtgever”, reageert Jobert van de Bovenkamp, creative director van Millford, in een artikel op de website van Verpakkingsmanagement.

millford-logo-1Om aansluiting te vinden bij de opmars van speciaalbier besloot Albert Heijn na ruim vijftien jaar een oude bekende te herintroduceren met een unieke propositie die past tussen een karaktervol speciaal bier en een dorstlessende pilsener. Naast de vernieuwde smaak moest ook de identiteit aansluiten op de nieuwe propositie. “Millford heeft dit vertaald naar een prachtig design wat helemaal aansluit bij de huidige tijdsgeest”, voegt Jeroen Provoost, manager own brands van Albert Heijn, toe in het artikel.

De redactie van Pack Online spotte de verpakking van Brouwers Bier onlangs al bij Albert Heijn (foto).

Kijk voor meer informatie op www.millford.nl.

Bron: Verpakkingsmanagement