HomeDossiersDesignBij Aperol Spritz begint de zomer dankzij DS Smith al op de...

Bij Aperol Spritz begint de zomer dankzij DS Smith al op de verpakking

Aperol Spritz laat de wereld al sinds de 19e eeuw proeven van de zomer. Genoeg reden voor Campari Group om het beroemde Italiaanse aperitief een nieuw leven in te blazen met een nieuwe, bitterzoete smaak van intens rode Campari en zoete sinaasappels. Aan ons de vraag of wij dit heerlijke, verleidelijke drankje van een vrolijke zomerse verpakking konden voorzien in verschillende afmetingen. Daar gingen onze verpakkingsexperts natuurlijk meteen van stralen!

Uitdaging: stevige verpakking en zomers tegelijk

Een stevige verpakking ontwikkelen om een set van fles en glazen te beschermen. De verpakking moet tevens een zorgeloze zomersfeer oproepen, zonder het natuurlijke karakter van het merk uit het oog te verliezen.

Visie: offsetdruk transportverpakking

De basis van het design moet stevig genoeg zijn om de fles en de glazen veilig te vervoeren en te stapelen. Onze ontwerpers kozen daarom voor een EB-golf verpakking, de meest optimale transportbescherming. Bovendien is dit materiaal uitstekend te bedrukken. De verpakkingen kregen dankzij de offset-printing techniek een smaakvol design met stralende kleuren à la Aperol en Campari. De verpakkingen hebben vier afmetingen plus een bijkomende frisse verpakking voor een enkel Aperol-glas voor promotiedoeleinden. Per aangekochte fles ontvangt de klant namelijk een aantrekkelijk glas, dat natuurlijk ook onbeschadigd moet blijven.

Kijk voor meer informatie op www.dssmith-packaging.nl.