HomeNieuwsAluminium capsule geeft L’Or betere kwaliteit en kleinere verpakking

Aluminium capsule geeft L’Or betere kwaliteit en kleinere verpakking

De aluminium capsule voor L’Or espresso geeft de koffie een betere kwaliteit en een kleinere verpakking. Maar vooral zorgt Jacobs Douwe Egberts hiermee voor een flinke impuls voor de koffiecategorie: de consument gaat voor zijn koffie weer vaker naar de supermarkt. Daarom werd de aluminium capsule voor L’Or espresso onlangs beloond met tweemaal een Wheel of Retail.

“Ten opzichte van bestaande plastic capsules bieden de aluminium capsules een intensere espressobeleving met beter behoud van het aroma en een rijkere crèmelaag. Ook hebben we hiermee onze verpakking kunnen aanpassen; de wikkel die voorheen om de capsules zat is nu niet meer nodig, waardoor ook het doosje kleiner kon worden. Het is voorzien van een venstertje, waardoor je kunt zien wat je koopt”, stelt Sabine Tolenaars van Jacobs Douwe Egberts.

Deze introductie is vooral succesvol omdat Jacobs Douwe Egberts als eerste de aluminium capsules zo breed in het supermarktkanaal heeft geïntroduceerd. De retail beloont Jacobs Douwe Egberts dan ook met een Special Wheel voor het Meest marktverruimende product. Kees Rusius van Albert Heijn reikte het Special Wheel voor het Meest margetoevoegende product uit aan L’Or espresso capsules.

Distrifood reikt elk jaar de Wheels of Retail uit. Dit is de verkiezing van het beste nieuwe product in de Nederlandse supermarktwereld. Daarvoor werkt de redactie van Distrifood nauw samen met de drie grote inkooporganisaties (Albert Heijn, Jumbo Supermarkten en Superunie) en marktonderzoekbureau Nielsen en Gfk.

www.lorespresso.com