HomeDossiersDesignEshuis geeft Coca-Cola wereldwijd dezelfde kleur

Eshuis geeft Coca-Cola wereldwijd dezelfde kleur

cocacola-share

Nergens ter wereld kun je straks meer een flesje Coca-Cola bestellen of uit een automaat laten rollen zonder dat er een link is met drukkerij Eshuis uit Dalfsen. Elk flesje is voorzien van een etiket dat gedrukt is op basis van techniek die door Eshuis is ontwikkeld. Dankzij de verfijnde digitale druktechniek met speciale rode inkt zal voor het eerst de rode kleur die de flesjes siert wereldwijd exact hetzelfde zijn.

eshuis-logo-2014-newHet bedrijf met honderd werknemers werd twee jaar geleden wereldspeler via een gedroomde opdracht voor 800 miljoen naametiketten voor frisdrankgigant Coca-Cola. Met de Coca-Cola campagne ‘Share a coke with…' bewees Eshuis twee jaar geleden een waardige partner te zijn. Om honderden miljoenen etiketten te kunnen drukken met duizenden verschillende persoonsnamen voor landen over de hele wereld vergde een technisch hoogstandje.

Niet alle etiketten werden trouwens in Dalfsen gedrukt, maar het bedrijf stuurde wel 18 andere drukkerijen in Europa aan en leverde de techniek voor nog eens vele drukkerijen elders in de wereld. Nog nooit was een zo hechte en veelomvattende samenwerking van drukkerijen vertoond. Daarmee kon Coca-Cola voor het eerst een wereldwijde kwaliteitsstandaard leveren.

Kijk voor meer informatie op www.eshuis.nl.

Bron: De Stentor