HomeNieuwsVerpakkingen blinken uit in eenvoud tijdens Starpack 2009

Verpakkingen blinken uit in eenvoud tijdens Starpack 2009

starpackVerpakkingen blinken uit in eenvoud tijdens Starpack 2009, de langstlopende en meest prestigieuze verpakkingswedstrijd in Engeland. In totaal werden 64 Gouden, Zilveren en Bronzen Star-winnaars uitgeroepen, en 200 aanbevelingscertificaten toegekend in 16 categorieën. Volgens hoofdjurylid Tony Wood, voormalig directeur van Metal Packaging Manufacturers Association, is er een verklaring voor de ‘eenvoudige' verpakkingen.

Veel deelnemers besloten terug te keren naar de basis en volstonden daarom met een functionele verpakking in combinatie met mooie graphics.

Tussen de winnaars zat ook een Nederlandse inzending. De Quantum Closure, geproduceerd door Teamplast, werd beloond met een Silver Star. De Quantum Closure is de sluiting voor Cedevita GO!. De sluiting bevat een vernuftig doseersysteem voor een vitaminepoeder.

Twee Gold Stars, ‘Brand Design' en ‘Household Design', gingen naar wasmiddelenmerk Ariel Excel Gel van Procter & Gamble. De jury noemde de verpakking innovatief, onderscheidend en compact. In ‘Food Design' was er een Gold Star voor Pure Equator met de nieuwe serie organische kinder- en Fairtrade-chocolade My World Chocolate Buttons. De Milieu-Award binnen de Environmental Optimisation-categorie ging naar de eenvoudig te openen displayverpakking van Mars Chocolate. Die verpakking werd ontworpen door DS Smith Packaging.

Bron: MD Weekly (gebaseerd op: Verpakkingsmanagement)