HomeNieuwsVenz lanceert eerste on pack AR campagne

Venz lanceert eerste on pack AR campagne

venz-klThe Young Generation heeft voor Venz hagelslag de eerste Nederlandse on-pack augmented reality game ontwikkeld. De campagne, waarbij meer dan 3 miljoen verpakkingen voorzien zijn van een AR marker is een van de grootste in zijn soort, meldt Marketing Facts. Op de website van Venz kan de interactieve game, het augmented reality racespel, gespeeld worden. De bezoeker houdt de zijkant van de Venz verpakking recht voor de webcam, waardoor het spel wordt gestart. De racebaan komt in beeld, het stoplicht gaat op groen en de race begint.

De campagne ligt in lijn met het gedachtegoed van Venz: Genieten van een boterham met hagelslag en het ondersteunen van de speelse ontwikkeling van kinderen. Met speltips en kennisvragen op de achterkant van de Venz pakken en de website richt Venz zich al jaren op momenten die kinderen inspireren, stimuleren en ondersteunen bij het ontdekken van nieuwe dingen. Venz neemt dit plezier “zeer serieus” en probeert deze grondgedachte altijd op een originele manier te verpakken.

De augmented reality code is op 3 miljoen Venz verpakkingen gedrukt en ligt vanaf begin augustus in de winkel.

Kijk voor meer informatie op www.theyounggeneration.nl en/of www.venz.nl/games.

Bron: Marketing Facts