In Groot-Brittannië siert profvoetballer David Beckham binnenkort op de lijn van gezonde visproducten van voedselproducent Young’s. Deze actie haakt in op de hype rond het Wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrika. De verpakkingen worden geproduceerd door Nampak en zijn ontworpen door Springetts.
De verpakking is het resultaat van een samenwerking tussen Young’s en het GO3-merk, waarvoor Beckham het gezicht is. GO3 is een natuurlijke visolie die als voedingssupplement wordt gebruikt. Het supplement wordt toegevoegd aan de vijf producten binnen de gezonde lijn om de hoeveelheid omega 3 in de producten te verhogen.
Mark Escolme, managing director van Young’s, heeft er het volste vertrouwen in dat de nieuwe verpakking de verkoop van de lijn tot een succes zal maken. Met het gebruik van Beckhams bekendheid en een marketingcampagne van een miljoen Britse pond hoopt Young’s de consument te stimuleren twee keer per week vis te eten.
Young’s is niet het enige bedrijf dat inspeelt op het WK. Britse supermarkten verkopen bijvoorbeeld ook chocoladerepen van Mars met dit thema en Walker’s Crisps heeft een aantal ‘special editions’ uitgebracht met chipssmaken gebaseerd op landen die aan het WK deelnemen. Verder is in Korea een verpakking ontworpen die men, zodra de inhoud op is, kan omvouwen tot een voetbal.
Bron: Packagingnews.co.uk