HomeDossiersDesignPantone streeft naar meer creativiteit in ontwerp en betere resultaten

Pantone streeft naar meer creativiteit in ontwerp en betere resultaten

In een wereld die steeds digitaler wordt, beïnvloedt kleur niet alleen ontwerpbeslissingen maar ook aankoopbeslissingen. “Waar vroeger de verpakking in het schap nog ‘The First Moment of Truth' vormde, moeten we de basisprincipes van het verpakkingsontwerp in het digitale schap opnieuw bekijken”, stelt Abigail Bruce van Pantone.

Momenteel is er volgens haar een evolutie in kleurstrategieën gaande om de aandacht van de consument te trekken. Abigail Bruce: “De meest prominente producten in de wereld worden herkend door hun merkkleuren. Volgens Kissmetrics geeft zelfs 85% van de mensen aan dat kleur de belangrijkste reden is waarom ze een bepaald product kopen.”

“De druk om meer te leveren in minder tijd neemt alleen maar toe. Wanneer we technologische oplossingen toepassen, kunnen we de deur openen naar meer creativiteit in ontwerp en betere resultaten bij de productie”, aldus Abigail Bruce.

Lees verder