We moeten samenwerken voor meer creativiteit en betere resultaten

EXPERTISE In een wereld die steeds digitaler wordt, beïnvloedt kleur niet alleen ontwerpbeslissingen maar ook aankoopbeslissingen. Waar vroeger de verpakking in het schap nog ‘The First Moment of Truth’ vormde, moeten we de basisprincipes van het verpakkingsontwerp in het digitale schap opnieuw bekijken.

Momenteel is er een evolutie in kleurstrategieën gaande om de aandacht van de consument te trekken. De meest prominente producten in de wereld worden herkend door hun merkkleuren. Volgens Kissmetrics geeft zelfs 85% van de mensen aan dat kleur de belangrijkste reden is waarom ze een bepaald product kopen.

Met dat in gedachten is het van essentieel belang voor merken om hun kleuren te definiëren en de kwaliteit op een wereldwijde schaal te handhaven. Maar voor ontwerpers is het communiceren en het definiëren van kleuren niet eenvoudig. In feite gaat de oorspronkelijke kleur van het ontwerp vaak verloren op weg naar productie.

Als Pantone, ’s werelds meest krachtige en invloedrijke merk in kleur, willen we daarom een nieuw gesprek beginnen tussen de ontwerp- en productiewereld. Een dergelijk gesprek is de sleutel die samenwerking mogelijk maakt, de ontwerpcyclustijd voor nieuwe ontwerpen verbetert en inzicht biedt in de manier waarop assets presteren in productie gerelateerd aan de ontwerpintentie.

De druk om meer te leveren in minder tijd neemt alleen maar toe. Wanneer we technologische oplossingen toepassen, kunnen we de deur openen naar meer creativiteit in ontwerp en betere resultaten bij de productie!

Abigail Bruce | Pantone

Bron: Packaged Summit 2018

DELEN