HomeNieuwsNa veertig jaar nieuwe bananendoos Chiquita

Na veertig jaar nieuwe bananendoos Chiquita

Chiquita hernieuwt na veertig jaar de alom bekende bananendoos. De nieuwe doos wordt geïntroduceerd in 27 EU-landen, ter verbetering van de kwaliteit van het fruit. De bananen rijpen volgens Chiquita consistenter, worden stabieler vervoerd en hebben meer ruimte in de dozen, waardoor ze minder snel beurs worden. Marktonderzoek heeft volgens Levensmiddelenkrant uitgewezen dat men het ontwerp fris en modern vindt, maar nog steeds herkenbaar.

Jaarlijks worden er in Europa 40 tot 50 miljoen Chiquita-dozen geproduceerd.O nderzoek van de bananenproducent wijst uit dat 96 procent van alle Nederlanders bekend is met de Chiquita-bananendoos en dat 80 procent hem ook daadwerkelijk gebruikt. Het is een populair middel om boodschappen in te vervoeren, maar de doos wordt ook vaak gebruikt als verhuisdoos en oud-papierbak.

Bron: Levensmiddelenkrant