HomeNieuwsBedrijven en personenJoost Bakx nieuwe Marketing Director Tetra Pak Benelux

Joost Bakx nieuwe Marketing Director Tetra Pak Benelux

tetrapak-logoTetra Pak, wereldmarktleider in verpakkingen voor levensmiddelen, trekt voor de regio Benelux een nieuwe Marketing Director aan. Joost Bakx (40) heeft jarenlange marketing ervaring in de Fast Moving Consumer Goods (FMCG) sector opgedaan bij onder meer The Coca-Cola Company, Danone, Hero en Mars. Bakx volgt Erik Steijger op, die zijn loopbaan binnen Tetra Pak in Egypte voortzet.

Van productkant naar verpakking

Bakx heeft voor zijn start bij Tetra Pak marketingfuncties vervuld bij diverse spelers in de FMCG sector. Hierbij heeft hij kennis opgedaan van meerdere productgroepen waaraan Tetra Pak verpakkingen levert, zoals sappen, zuivel en vaste voedingsmiddelen. Stefan Fageräng, Managing Director Tetra Pak Benelux, is blij met de komst van Bakx: “De kennis die Joost Bakx heeft van ons klantenportfolio is een enorme pré voor zijn werkzaamheden bij Tetra Pak. De ervaring ‘op de stoel van de klant' zorgt ervoor dat Bakx zich goed kan inleven in de behoeften en wensen die leven bij food & beverage partijen.” Bakx vult aan: “Tetra Pak ben ik in mijn werk altijd tegengekomen als een speler die partnerships aangaat met partijen door de hele productieketen om samen tot mooie oplossingen te komen. Dat spreekt mij, in combinatie met hun duurzaamheidsbeleid en nadruk op productinnovatie, enorm aan.”

Merkdifferentiatie en merkbinding

Bakx gaat zich actief richten op de kansen die een verpakking biedt op het gebied van merkdifferentiatie en merkbinding: een consument komt immers dagelijks met een product in aanraking. Zijn focus zal onder meer liggen op het ondersteunen van klanten bij de ontwikkeling van innovatieve verpakkingen en onderscheidende designs, met als doel impact genereren in zowel het retail- als het on-the-go-schap.

tetrapak-joost-bakx

Kijk voor meer informatie op www.tetrapak.com.