HomeNieuwsHoe een Nederlands bedrijf Coca-Cola voor zich won

Hoe een Nederlands bedrijf Coca-Cola voor zich won

video1Avantium kondigde afgelopen maand aan dat Coca-Cola zijn volledig groene frisdrankfles gaat gebruiken. Daar ging een lang proces aan vooraf van presenteren, ontwikkelen en nagels bijten, want de technologische doorbraak die ervoor zorgde dat het Nederlandse chemiebedrijf überhaupt met Coca-Cola rond de tafel zat vond al eind 2006 plaats. Daarna introduceerde Coca-Cola nog zijn eigen PlantBottle, die nog altijd voor bijna tachtig procent uit PET bestaat. Begin 2010 mocht Avantium langs komen in Atlanta om een presentatie te geven over zijn plastic.

avantium-logo-nieuw“Coca-Cola werd op dat moment overspoeld door bedrijfjes die beweerden de oplossing te hebben voor een 100 procent duurzame fles. Ze vonden onze technologie wel interessant, maar we hadden nog geen fles. ‘Kom maar terug als je iets concreets hebt', luidde de boodschap. En zo’n driekwart jaar later was er een fles”, aldus Avantium-ceo Tom van Aken. In een artikel op de website Sprout.nl vertelt hij over hoe de vis werd binnengehengeld.

Kijk voor meer informatie op www.avantium.com of klik hier om het volledige artikel te lezen.

Bron: Sprout.nl