HomeDossiersDuurzaamheidDesch Plantpak introduceert de kunst van gerecycled plastic

Desch Plantpak introduceert de kunst van gerecycled plastic

Met 'the art of recycled plastic' lanceert Desch Plantpak een nieuw communicatieconcept waarmee het maken van producten van gerecycled plastic tot kunst wordt verheven. Kees Waqué, Manager Retail en Marketing, vertelt over dit unieke concept, waarom het tijd is om op een andere manier naar plastic te kijken en hoe Desch de kunst ervan gaan laten zien.

Al tientallen jarenlang maakt Desch producten voor de tuinbouw gemaakt van gerecycled plastic. Dat lijkt heel gewoon, maar toch blijft het een kunst. Bij Desch zijn we altijd bezig met het ontwikkelen van nog slimmere en meer innovatieve technieken om plastic te recyclen.

Met 'the art of recycled plastic' onderscheidt Desch Plantpak zich van de concurrentie. Kunst is blijvend, en plastic is dat ook. “Enerzijds zorgen onze gekleurde potten voor een toegevoegde waarde. De planten die erin staan zien er nog mooier uit en dat slaat aan bij de consument. Anderzijds is het een kunst dat je van korrels gerecycled plastic iets nieuws maakt wat daarna ook weer opnieuw gerecycled kan worden”, vertelt Kees.

“We laten dit recycleproces letterlijk zien in het beeld dat is geïnspireerd op M.C. Escher. De kunstenaar die wereldberoemd werd met zijn grafische kunst waaronder de bekende patronen waarin vissen veranderen in een vogel. Bij ons is dat van een fles voor wasverzachter naar pot. En omdat de namen zo op elkaar aansluiten, noemen dit beeld ook ‘de Descher'. Dit beeld zul je tegenkomen op ons pand, onze vrachtwagens en bijvoorbeeld op de website.”

Kees: “Maar onze ‘kunstcollectie' is groter dan dat. We hebben ook een beeld laten maken van onze potjes naar De Denker van August Rodin. Dit beeld van potten sluit aan bij Rethink Plastics. Het initiatief van Plastics Europe en de Nederlandse Rubber en Kunststoffenvereniging (NRK) waar zij verslag doen van de gezamenlijke inspanningen voor een volledig duurzame en circulaire plastic waardeketen in Nederland. Onze CEO, Jan Willem Wieringa is bestuurslid van het NRK. Met dit kunstconcept wil Desch meer aandacht creëren voor het belang van plastic en het gebruik ervan. Het komende jaar zullen we dit kunstconcept verder uitbreiden en laten zien via onze diverse kanalen.”

www.desch.nl