Home Nieuws Caroline van Hoff van Philips Design over verpakkingsontwerp voor consumentenelektronica

Caroline van Hoff van Philips Design over verpakkingsontwerp voor consumentenelektronica

nvc-consumentenelektronica

Consumentenelektronica en andere huishoudelijke artikelen kunnen een grote emotionele lading hebben, maar ook te technisch of complex overkomen op de klant. Hetzelfde geldt voor de wijze waarop dit soort producten verpakt wordt. Op de juiste manier communiceren – ‘first time right' – is het devies. Dit zei Caroline van Hoff (Creative Director Communication Design van Philips Design) op 17 september in het NVC Actualiteitencollege Communicatie en packaging design voor consumentenelektronica en huishoudelijke producten.

Duurzaamheid is cruciaal maar steeds belangrijker worden ook de gebruikersaspecten van de verpakking: eenvoudig te openen en eenduidig bij het afval te doen. Philips is op de internationale meetlat van Interbrand overigens het meest waardevolle Nederlandse merk. Het merk bezet dit jaar positie 42 in de top 100 met een merkwaarde van zo'n 9 miljard Euro. Vijf jaar geleden stond Philips nog op plaats 53.

Bron: NVC