Justin King, CEO van de Britse Sainsbury's, roept supermarkten en fabrikanten op om over te gaan op een universele manier van labeling. Het etiket op de voorkant van de verpakking moet verschillende stoplichten en informatie over de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid bevatten. Deze universele labels moeten het voor consumenten makkelijker maken om voorzien van duidelijke informatie bewuste keuzes te maken tijdens het boodschappen doen.
“Sainsbury's is altijd een voorloper geweest op het gebied van voedsellabeling. Zeven jaar geleden introduceerden wij als eerste de stoplichten die de ADH van voeding aangeven. Jaren van onderzoek wijzen uit dat consumenten de voorkeur geven aan deze rood-geel-groene stoplichten”, aldus Justin King.
Dankzij veranderingen in de EU-regelgeving ten aanzien van verpakkingen moeten alle voedselretailers sowieso een aantal elementen van hun etiketten aanpassen. Volgens King zou de sector deze kans moeten aangrijpen om een universeel systeem te creëren.
Bron: AGF.nl