HomeNieuwsAlufoil Trophy 2010 voor geavanceerde Impress Easy Peel deksel

Alufoil Trophy 2010 voor geavanceerde Impress Easy Peel deksel

impress-easypeal-1

De EAFA (European Aluminium Foil Association) heeft de prestigieuze Alufoil Trophy 2010 toegekend aan Impress voor de Easy Peel® diameter 153 deksel en haar bewezen kwaliteiten in vijf categorieën.

impress-logoDit nieuwe en slimme lichtgewicht deksel voor traditionele 153mm blikken en ronde magnetronbestendige schalen biedt de consument een hoge graad van gemak en levert een eenvoudige toepassing voor de bedrijven uit de voedselverwerkende industrie. Deze blikafsluiter komt als een alternatief voor de traditionele deksels en is compatibel met de reeds bestaande 153 mm afvullijnen voor gekoelde kant-en-klaar maaltijden, groenten, soep, stoofschotels en pastas. Het deksel is bedrukbaar m.b.v. een reeks aan druktechnieken, waaronder digitaal, flexo en gravure, en biedt dus een uitstekende mogelijkheid tot productdifferentiatie voor een redelijke prijs.

De Easy Peel® bestaat uit een stalen ring met Amcor´s Alufix® folie (heat sealing). De Easy Peel® wordt vervolgens dubbel vastgehaakt op een stalen blik of schaal en kan zowel per batch of afzonderlijk achter elkaar worden gesteriliseerd (Easip®). Een Easy Peel® is 50% lichter dan een standaard deksel, waardoor de koolstofvoetafdruk nog verder wordt gereduceerd.

Jean-Francois Jouillat, Impress Research en Development Manager voor “Peelable Ends”: “We zijn enorm blij met de Alufoil Trophy 2010, vooral omdat de prijs werd toegekend door een vakkundige topjury, bestaande uit experts uit de sector”.

“Dit is een uitstekende uitbreiding van de Easy Peel® lijn en levert een lichte en gemakkelijke optie voor merkeigenaars, de detailhandel en de consument” zei Terry Robins, hoofd van de EAFA-jury, consultant voor het MKB en de verpakkingsindustrie, en voormalig manager van  verpakkingstechnologieën en -innovaties bij Sainsbury's, de Britse wederverkoper.

De prijsuitreiking zal plaats vinden in het Impress Research and Development centre, Crosmières, Frankrijk, in april.  Een van de trofeeën gaat naar de Spaanse Grupo Riberebro (ingeblikte groenten):  “Dit is het resultaat van een actieve samenwerking tussen Riberebro en Impress. We willen een nieuwe reeks aan kant-en-klaar maaltijden op de markt brengen onder ons hoofdmerk Gutarra, met gebruik van de nieuwe Impress-deksel”, zei Mayte Miner, Riberebro Research en Development Manager.

impress-easypeal-2

Kijk voor meer informatie op www.impressgroup.com.