HomeKennisbankMarktinformatieUnilever: Onze verpakkingen zijn onze verantwoordelijkheid

Unilever: Onze verpakkingen zijn onze verantwoordelijkheid

In de rubriek Duurzaam Door(ver)pakken vertelt het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) over producenten en importeurs die verduurzaming van verpakkingen in de praktijk brengen.

Unilever deed dit voorjaar toezeggingen voor een afvalvrije wereld en kondigde een significante reductie van plastic verpakkingen af. De vraag die Robbert de Vreede sindsdien vaak wordt gesteld, is: ‘Hoe ga je dat redden?’ De Executive Vice President Global Food bij Unilever geeft op het hoofdkantoor van de Nederlands/Britse multinational in Rotterdam uitvoerig antwoord.

Aan ambities, commitments en doelstellingen geen gebrek bij Unilever. De komende jaren – tot 2025 – wordt het gebruik van nieuw plastic gehalveerd. Ook zal het bedrijf meer plastic verpakkingen helpen inzamelen en verwerken, dan het op de markt brengt. Deze beloften komen bovenop eerder gestelde doelen. In 2017 zei Unilever als eerste in de sector al dat in 2025 honderd procent van haar plastic verpakkingen volledig herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar zal zijn. En om tegen die tijd ten minste 25 procent gerecycled plastic in haar verpakkingen te gebruiken.

Lees verder