HomeKennisbankMarktinformatieKIDV gaat straat op voor antwoorden over gedrag consument en verpakking

KIDV gaat straat op voor antwoorden over gedrag consument en verpakking

Verpakkingen hebben invloed op het gedrag van consumenten, zowel bij de aankoop als het gebruik en het afdanken van producten en hun verpakkingen. Duurzaam verpakken kan daarom ook een bijdrage leveren aan duurzaam consumentengedrag.

Door verpakkingen vanuit het perspectief van consumenten te bekijken, wordt duurzaam verpakken een investering in de toegevoegde waarde voor de klant. Duurzaam verpakken levert zowel extra winst op voor het milieu, als kostenbesparingen bij materiaalgebruik, energie, transport en afval. Reden genoeg dus om bij het ontwikkelen van verpakkingen goed te kijken naar de invloed op consumenten.

Hoe denken consumenten over verpakkingen? Welke verpakking is in hun ogen het meest duurzaam? En wie is er volgens hen verantwoordelijk voor minder verpakkingsafval? Het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) ging de straat op voor antwoorden.

Bekijk video