HomeKennisbankMarktinformatieGS1 biedt één digitale identiteit voor alle consumentenproducten

GS1 biedt één digitale identiteit voor alle consumentenproducten

Checken wanneer een zalm is gevangen? Of een extra poloshirt bestellen door het label te scannen? Zalmfabrikant Mowi en modemerk Ralph Lauren maken het mogelijk met GS1 Digital Link. Voor het magazine van GS1 werd Niall Murphy, CEO van EVRYTHNG, geïnterviewd. Zijn doel voor retail: elk consumentenproduct met het internet verbinden.

“Het grote probleem van merkfabrikanten: ze kennen hun eindklanten niet. GS1 Digital Link verandert dat.” LinkedIn biedt mensen een digitale identiteit waarmee ze informatie kunnen uitwisselen en relaties aanknopen. Iets vergelijkbaars is mogelijk met consumentenproducten, stelt ceo Niall Murphy van EVRYTHNG: “Door alle consumentenproducten een digitale identiteit op het internet te geven, ontstaat een schat aan mogelijkheden voor fabrikanten én consumenten.”

Producten met GS1 Digital Link digitaliseren geeft rijke productinformatie
Elk consumentenproduct met het internet verbinden. Met dat doel is EVRYTHNG in 2012 opgericht door Niall Murphy en Dominique Guinard. “Door consumentenproducten te digitaliseren kunnen we elk product tijdens de hele levenscyclus van begin tot eind volgen. Met GS1 Digital Link zorg je ervoor dat je een product rijke productinformatie meegeeft. Met die data vergroten we de efficiëntie en de duurzaamheid van onze ketens. En we voorzien consumenten ook van betere informatie en diensten”, vertelt Murphy.

Lees verder