Home Uncategorized Unilever zet milieulogo op wasmiddel

Unilever zet milieulogo op wasmiddel

unileverOp de producten OMO, Robijn Klein & Krachtig en Sun Green Power van Unilever (NVC-lid) staat voortaan het Cleaner Planet Plan-logo. Unilever wil consumenten hiermee duidelijk maken dat ze met deze producten een milieubewuste keuze maken. Uit eigen onderzoek van het was- en voedingsmiddelenconcern blijkt dat veel consumenten graag producten willen gebruiken die minder milieubelastend zijn. Ze kunnen deze producten echter moeilijk vinden in het supermarktschap.

Volgens woordvoerder Fleur van Bruggen van Unilever erkent het concern dat met het nieuwe logo het woud van logo’s in de supermarkten nog dichter bebost maakt.  Deze veelheid aan logo’s zijn echter vooral te vinden in food en in de categorie huishoudelijke producten zou dat nog meevallen. Unilever wil met het Cleaner Planet Plan in zijn productie besparen op water, afval, CO2-uitstoot en het gebruik van milieubelastende grondstoffen. Dit plan richt zich in eerste instantie op Unilevers divisie Huishoudelijke Verzorging en het logo komt alleen op producten die een significante verbetering laten zien ten opzichte van de standaard varianten.

Bron: Distrifood