Home Uncategorized Supermarkten kiezen vaker voor private label acties op de folder

Supermarkten kiezen vaker voor private label acties op de folder

De strijd tussen de A-merken en de private labels verscherpt zich. Dit is onder andere zichtbaar aan het aantal private label actieproducten in folders en advertenties, zo blijkt uit de cijfers van PCNDATA. Dit bedrijf verzamelt en verwerkt wekelijks de folderaanbiedingen van alle Nederlandse en Belgische supermarkten in hun online database. Uit de analyses blijkt dat het aantal private label acties in het eerste half jaar van 2009 in Nederland met 3,1% is toegenomen, ten opzichte van het eerste half jaar in 2008.

Nederlandse supermarkten voerden in de eerste helft van dit jaar 7.268 acties met hun private labels. Meer private labels op de folder kan betekenen dat supermarkten hun eigen, vaak margerijke producten, graag willen promoten. Het lijkt er ook op dat de consument de private labels steeds aantrekkelijker vindt en dat een actie op de folder bijdraagt tot meer winkelbezoeken. Uit de cijfers van PCNDATA blijkt dat met name Super de Boer een hoge actiedruk met private labels kent. Dirk van den Broek, C1000 en Albert Heijn voeren relatief weinig acties met huismerken.

Bron: Food Holland