HomeUncategorizedNVC Design Village stelt verpakken voor retail centraal

NVC Design Village stelt verpakken voor retail centraal

Het belang van verpakken voor de retail staat centraal tijdens de presentaties in de NVC Design Village op de Empack Brussel, 8 oktober 2009. Voor retailers worden verschillende van de verpakkingsfuncties steeds belangrijker. Zo is zelfbediening ondenkbaar zonder de beschikbaarheid van voorverpakte en gelabelde producten. Ook de strijd tussen A-merken en winkelmerken wordt voor een groot deel gestreden met de verpakking. Kostenbeheersing is in deze krappe economische tijden eveneens het devies. Hoe beheersen retailers en toeleveranciers het grafisch ontwerp van de vele duizenden verschillende verpakkingen? Hoe kan een goed verpakkingsontwerp bijdragen aan lagere logistieke kosten? Hoe spelen we in op de locale smaken en voorkeuren, zonder de ‘economies of scale’ kwijt te spelen? Wat betekent duurzaam verpakken voor de retail?

Deze aspecten komen aan bod in de NVC Design Village op de Empack Brussel, 8 oktober 2009 in de Expo-hallen te Brussel. Het programma vangt aan om 13.00 uur en duurt tot 16.00 uur. Gedurende de gehele beurs, 7-8 oktober, kunnen bezoekers ook terecht op de NVC-stand 1267. Klik hier om een gratis toegangskaart te verkrijgen.