Nutricia boekt succes met de in 2007 gelanceerde verpakking Nutrilon Eazypack. Voor fabrikanten van zuigelingen- en kindervoeding is het lastig om een onderscheidende verpakking te ontwerpen. Kwaliteit komt op de eerste plaats, en diverse kleurcodes moeten worden toegepast. Maaltijden en fruit worden in regel in glas verpakt, ontbijtgranen hanteren de kleur geel en bij zuigelingenvoeding hoort blauw. Packaging manager Alexander van Puijenbroek verklaart dat de Eazypack hersluitbaar en van hoge kwaliteit is.
De voeding kan hygiënisch worden bewaard en gebruikers kunnen met één hand doseren. De meeste zuigelingenvoeding zit in een `bag in a box`. Zodra die is geopend, moet het poeder om bederf te voorkomen in een andere verpakking worden bewaard. De receptuur en goed onderbouwde claims van Nutrilion hebben in combinatie met Eazypack veel groei opgeleverd voor Nutricia.
Moedermaatschappij Danone wil in de komende drie jaar voor verpakkingen en productie een reductie van de CO2-footprint realiseren van 30%. Daarbij werkt Nutricia nauw samen met producenten van verpakkingen. Nutricia is met zijn merken Nutrilon, Olvarit en Bambix marktleider in Nederland, en heeft een aandeel van 70%.
Bron: MD Weekly