Home Uncategorized Consument vertrouwt portiegrootte niet

Consument vertrouwt portiegrootte niet

Consumenten vertrouwen de aangegeven portiegrootte op voedselverpakkingen niet. Daardoor kopen zij vaak meer, om er zeker van te zijn dat ze voldoende eten in huis hebben. Dat blijkt uit een onderzoek van het Britse marktonderzoeksbureau IGD Research. Producenten moeten beter met hun klanten communiceren over de hoeveelheid voedsel die in een verpakking zit en de voedingswaarde ervan, meent het bureau.

Voedingswaardeschema’s op verpakkingen spelen bij een groot deel van de consumenten geen rol wanneer zij bepalen hoeveel zij van een bepaald willen product kopen. De informatie die een label geeft over hoeveel van een bepaald product te eten, wordt niet vertrouwd. Klanten zeggen op basis van ‘eigen ervaring’ te bepalen hoeveel ze van een product kopen.

Volgens IGD moeten fabrikanten daarom beter communiceren over hóe ze tot bepaalde aanbevolen portiegroottes zijn gekomen. ‘Leg de klant uit dat het geen informatie uit de losse pols is, maar dat de voedingswaarden en aanbevolen dagelijkse hoeveelheden zijn gebaseerd op onderzoek en wetenschappelijk bewijs.'

Bron: Meat & Meal