Home Uncategorized Bavaria vernieuwt etiketten, kratten en flessen

Bavaria vernieuwt etiketten, kratten en flessen

Bavaria is vorige week begonnen met het vernieuwen van al zijn etiketten, kratten, flessen en andere merkuitingen. De lichtblauwe kratjes worden vervangen door donkerblauwe exemplaren en ook de exportflesjes gaan op de schop. “We grijpen de crisis aan om dit te doen, want geen enkele andere brouwers doet het nu”, zegt directielid Peer Swinkels in het Financieele Dagblad. Volgens het FD wil Bavaria de uitstraling meer premium maken, vooral in de meer dan honderd exportlanden van de onderneming.

Hiertoe is ook het logo integraal vernieuwd, zonder overigens de ‘heritage’ van het merk los te laten. Tegenover een investering van enkele tientallen miljoenen Euro’s staat niet alleen een beter image, maar ook een jaarlijkse besparing van ruim een miljoen Euro door te snoeien in het aantal flessoorten en etiketten, een lager glasgewicht en door een hogere snelheid op productielijnen.

Deze week is op televisie een nieuwe reclamecampagne van Bavaria te zien, waarin al deze uitingen terugkomen. Centraal staat nu de kwaliteit van het water waarmee Bavaria zijn bier brouwt. De oermens die vorig jaar Bavaria dronk in de commercials komt niet meer voor.

Bron: NVC