HomeUncategorizedBavaria introduceert nieuwe huisstijl

Bavaria introduceert nieuwe huisstijl

Bavaria steekt haar producten vanaf vandaag in een nieuw jasje. Met ondermeer een vernieuwd logo mikt de bierbrouwer op een premium uitstraling tegen een redelijke prijs. Met minder, maar wel grotere spelers in de Nederlandse biermarkt vindt de Brabantse bierbrouwer het tijd voor een herpositionering. “Geen enkele markt wil van twee bierbrouwers afhankelijk zijn”, vertelt directeur Peter Swinkels. “En wanneer de kansen er liggen, moet je deze benutten. Bavaria wordt blind bijna altijd als beste getest. We vonden dat het tijd werd hier iets mee te doen.”

Bavaria gaat terug naar de kleur blauw, waar ze met de oprichting in 1925 ook mee begon. Speerpunt is het kompas in het logo dat naar het zuiden wijst in plaats van naar het noorden. Hiermee illustreert de brouwer de eigen koers die het bedrijf vaart. Bavaria wil met de nieuwe huisstijl herkenning en erkenning creëren. Swinkels: “Denk aan BWM. Deze auto’s herken je meteen, met of zonder logo. Hier willen wij met Bavaria ook naartoe.”

De restyling betekent zestig procent minder flestypes wereldwijd, dertig procent minder labels en gemiddeld twaalf procent minder glasgewicht. Wat de verandering van de huisstijl heeft gekost wil Swinkels niet vertellen. “Wat ik erover kan zeggen is dat we dit jaar totaal 45 miljoen uitgeven. Welk deel daarvan kan worden toegeschreven aan de restyling laat ik in het midden.”

Vandaag ruilt het personeel van Bavaria in heel Nederland kratjes bier van de concurrent om voor twee kratjes Bavaria. “Het statiegeld dat dit oplevert houden we zelf”, zegt Swinkels. “Zo zijn we dan ook wel weer.” De schappen van de Nederlandse supermarkten stromen vanaf deze week vol met de nieuwe Bavaria-producten. “Hiermee is het moment aangebroken om supermarktondernemers te laten zien dat Bavaria een premium merk is met een goede marge”, benadrukt Swinkels. Nederlandse horecagelegenheden moet binnen drie tot vier maanden onder handen zijn genomen. Vanaf volgende week is een bijbehoren tv-reclame op de buis te zien.”

Bron: LevensmiddelenKrant