HomeNieuwsZoutindustrie wil via verpakking communiceren met consument

Zoutindustrie wil via verpakking communiceren met consument

zout-klDe sleutel tot gezond zout consumeren ligt, volgens de zoutindustrie, is een goede informatievoorziening richting de consument. Voor verandering in consumentengedrag is correcte informatie beter dan het zoutgehalte van een product declareren op de verpakking.

EuSalt (European Salt Producer’s Association) communiceert liever een positieve boodschap. Een gezonde levensstijl met een gebalanceerd dieet en voldoende beweging lijkt de EuSalt een betere boodschap dan simpele zoutreductie. Gevarieerde keuzes in voeding leiden vanzelf tot minder zoutconsumptie. Zout is namelijk nodig in de dagelijkse voeding. Zout bevat ook jodium en fluor, onder andere goed voor tanden, aldus EuSalt.

Misleiding

De keuze voor producten met een gereduceerd zoutgehalte maakt een levensstijl en dieet nog niet gezond, vindt de Europese zoutindustrie. Initiatieven van Australische bedrijven om zoutgebruik te reduceren met 30% helpen daarom niet. Balanceren en matiging in voeding doen dat wel.

Bron: VMT Online (www.vmt.nl)