HomeNieuwsVerpakkingenWhitepaper van DS Smith beschrijft de impact van Covid-19 op verpakken

Whitepaper van DS Smith beschrijft de impact van Covid-19 op verpakken

Onze maatschappij is constant in beweging, maar nog nooit zo veel als nu. DS Smith en Ipsos MORI, een wereldleider op het gebied van marktonderzoek, hebben daarom een nieuwe studie uitgevoerd.

Hieruit blijkt dat, ondanks de wereldwijde gezondheidscrisis, het winkelend publiek nog steeds oog heeft voor het milieu; 85% van de consumenten wil producten kopen waarbij zo weinig mogelijk verpakkingsmateriaal wordt gebruikt en bijna een derde (29%) geeft toe dat zij zijn gestopt met het kopen van bepaalde merken omdat hun verpakking niet duurzaam was.

Deze whitpaper van DS Smith en Ipsos MORI beschrijft het laatste onderzoek naar de impact van de Covid-19 pandemie op duurzame verpakkingen. In deze whitepaper wordt ingegaan op de onderzoeksresultaten en worden de gevolgen voor duurzame verpakkingen in de volgende gebieden belicht: perceptie van duurzaamheid bij de consument, houding en gedrag in de winkel en thuis en communiceren over duurzaamheid.

Download whitepaper