HomeDossiersE-commerceWehkamp snijdt pakketten op maat en gebruikt bijna geen opvulmateriaal meer

Wehkamp snijdt pakketten op maat en gebruikt bijna geen opvulmateriaal meer

Sinds kort ontvangen Wehkamp klanten geen pakbon meer bij hun bestelling. “Waarom? Omdat we daarmee de inkt, de energie en het papier van zo’n 11 miljoen pakbonnen per jaar besparen. Dat scheelt ruim 200 bomen per jaar. Klanten kunnen alle informatie over hun bestelling online terugvinden, waardoor de pakbon overbodig is geworden”, aldus Wehkamp.

Dit initiatief past goed in de stappen die Wehkamp zet om verder te verduurzamen. “Zo wordt er al bijna geen opvulmateriaal meer gebruikt, worden pakketten op maat ingesneden waardoor er minder lucht vervoerd wordt en bestaan alle plastic verpakkingen uit 100% gerecycled materiaal waarmee zo’n 64% CO2 gereduceerd wordt. Zo werken we aan onze ambitie om in 2025 klimaatneutraal te zijn.”

www.wehkamp.nl