Home Nieuws Vrumona wil nog meer creativiteit kwijt in verpakking

Vrumona wil nog meer creativiteit kwijt in verpakking

vrumonaVrumona wil nog meer creativiteit kwijt in de verpakking van frisdranken. Het past in het streven van de frisdrankenfabrikant om in alle relevante segmenten van de frisdrankenmarkt de meest waardevolle merkbelevenissen te creëren. Anna Glaumann, innovatiemanager Marketing bij Vrumona, is verantwoordelijk voor het creatievere aspect. Jarenlang werden de frisdranken van Vrumona verpakt in drinkpakjes met een rietje, maar vorig jaar werd een andere verpakking gelanceerd.

Voor Sisi introduceerde Vrumona een nieuw, vierkanten tetrapakje met draaidop. Volgens Glaumann was het doel Vrumona te onderscheiden van de concurrentie, minder zwerfafval te genereren en een leuk product te bieden voor 10 tot 12-jarigen.

Bij Vrumona wordt altijd begonnen met marktonderzoek, waarbij de voorkeuren van consumenten in kaart worden gebracht. Nadat een concept ontwikkeld is op basis van die voorkeuren wordt dit op haalbaarheid getoetst door de technische mensen binnen Vrumona. Het bedrijf maakt zelf geen verpakkingen. Ook in etiketten innoveert Vrumona. Zo is het zwarte puntje op het etiket dat fungeert als een teken voor de machine dat er een nieuw etiket moest worden afgesneden, vervangen door een niet-zichtbare uv-marker. Het puntje is daardoor niet meer zo storend.

Kijk voor meer informatie op www.vrumona.nl.

Bron: MD Weekly (gebaseerd op: Verpakkingsmanagement)