Bedrijven in de foodsector ervaren steeds meer druk om over te stappen op duurzame verpakkingen en automatisering. Dat zegt Friedbert Klefenz, directeur van Bosch Packaging Technology. In een interview met FoodProductionDaily ging hij in op de factoren die deze trends veroorzaken. Volgens Friedbert Klefenz stimuleren retailers consumenten om duurzame verpakkingen te kopen.
Bovendien wordt vanwege de toenemende regels steeds vaker de keuze gemaakt voor automatisering. Automatisering is een manier om het aantal mensen dat met het voedsel in aanraking komt tot een minimum te beperken, waardoor de voedselveiligheid beter kan worden gewaarborgd. Deze trend bestond al een hele tijd in de farmaceutische sector en doet nu zijn intrede in de foodsector, aldus Friedbert Klefenz.
“Ik zie dit als een aankomende trend in opkomende markten, zoals China, India en Thailand”, vertelt Friedbert Klefenz. Bosch Packaging Technology heeft de afgelopen jaren in alle drie deze landen fabrieken geïnstalleerd.
Kijk voor meer informatie op www.boschpackaging.com.