Volgens Visiongain zal de komende tien jaar een constante en snelle groei plaatsvinden in de vraag naar actieve, intelligente verpakkingen voor voeding en drank. Dat schrijft de business information provider in het rapport The Active, Intelligent & Smart Food & Drink Packaging Market 2012-2022. Eén van de factoren die aan de groei bijdraagt, is de enorme voedselverspilling door het weggooien van eten in bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk.
“Aangezien deze markt tot nu toe een niche markt is, is de kans groot dat de groei gedurende de komende tien jaar stabiel zal zijn vanwege de ontwikkeling van nieuwe toepassingen, product concepten en productieprocessen”, aldus het rapport van Visiongain. Bij de ontwikkelingen doelt Visiongain met name op bijvoorbeeld betere thermometers en slimme verpakkingen, die de productonderscheiding, traceability en andere interactieve elementen beter betaalbaar maken in verpakkingen. Wat betreft actieve verpakkingen, verwacht Visiongain voornamelijk ontwikkelingen op het gebied van zuurstofregeling in verpakkingen voor voeding en drank.
Kijk voor meer informatie op www.visiongain.com.