De voorbereidingen voor Interpack 2011 zitten nu in hun laatste en drukste fase. De beurs vindt in Düsseldorf plaats van 12 tot 18 mei. Er worden zo’n 2700 exposanten verwacht uit 60 verschillende landen. Op de Interpack staan 110 bedrijven uit Nederland en 66 uit België. Het volledige beursgebouw, dat uit 19 hallen bestaat, wordt door deze beurs in beslag genomen.
Op Interpack 2011 zijn er een aantal podia in het Innovationparc Packaging: ‘Metal Packaging Plaza' en ‘Save Food!'. De eerstgenoemde show heeft een informatiepodium met achtergrondinformatie over zaken die momenteel onder de aandacht zijn op gebied van metalen verpakkingen. In dit gedeelte van de beurs staan bedrijven die innovatieve metalen verpakkingsoplossingen tentoonstellen. ‘Save Food!' gaat over het wereldwijd verminderen van uitval en afval. Deze show is opgezet door het Düsseldorf Exhibition Centre in samenwerking met de Food and Agriculture Organisation van de Verenigde Naties en andere instanties die bijdragen aan de Interpack. Verder is er een thema over ‘Quality of Life.' Dit thema is gericht op het individu en zo dus op consumenten. Het thema bestaat uit vijf dimensies, die zijn verdeeld over verschillende shops: Meaning, Health, Identity, Simplicity en Aeshetics.
Kijk voor meer informatie op www.interpack.com.