Ondernemers maken veel te weinig gebruik van sociale netwerken. Dat stelde trendwatcher Vincent Everts begin juni tijdens een seminar van De Kas, een initiatief van De Financiële Telegraaf, Royal bank of Scotland en Alex Beleggersbank. “Seeds meer mensen gebruiken die sociale netwerken,” stelde Everts. “Gedacht wordt dat dat jongeren zijn, maar ook ouderen, gedreven door hun kleinkinderen, gaan steeds vaker netwerken als Hyves en Youtube gebruiken. Dat bedrijven die nu nog links laten liggen is vreemd. Het kan nu nog wel, maar straks niet meer.”
Everts wees er tijdens zijn presentatie op dat mensen steeds vaker via die netwerken hun ervaringen uitwisselen, ook over hun aankopen. “We hebben gezien wat er gebeurt als een bedrijf de mening van zijn klanten negeert. Dell kreeg een paar jaar te maken met ontevreden klanten. Toen ze bij Dell geen gehoor kregen op hun klachten begonnen ze via fora klachten uit te wisselen. Dell negeerde dat toen weer en de klachtenstroom groeide gigantisch. Het had uiteindelijk een enorme impact, zefs de beurskoers kelderde. Pas toen gingen ze luisteren. Bedrijven kunnen ook profiteren van die netwerken door klanten hun mening te vragen en zo beter bij de klant passende producten te verkopen.”
Klik hier voor de slideshow van Vincent Everts of kijk voor meer informatie op www.vincenteverts.nl en/of www.de-kas.nl.
Bron: De Financiële Telegraaf