HomeNieuws"Verpakking zet toon voor beleving van product"

“Verpakking zet toon voor beleving van product”

Een jaar geleden overleed Apple-baas Steve Jobs. Zijn biograaf Walter Isaacson tekende de lessen op die te leren zijn van het genie met de zwarte rolkraag. Steve Jobs, de oprichter van computerfabrikant en cultureel fenomeen Apple, die in oktober vorig jaar overleed, werd gehaat en geprezen. Sommigen noemen hem een genie, anderen een tiran. Walter Isaacson deed in de Harvard Business Review een lyrische ‘de leer van Jobs' uit de doeken. Een van de lessen die te leren zijn van Steve Jobs heeft te maken met de verpakking.

Jobs besteedde namelijk veel aandacht aan mooie verpakkingen. Hij vond dat het uitpakken van een iPhone of iPad de toon zet voor de beleving van een product. Op de eerste versie van de iMac liet hij een ogenschijnlijk nutteloos handvat monteren. Het idee dat je een computer mag aanraken en zelfs in het rond dragen, maakt het vriendelijker en toegankelijker.

Bron: Knack.be