HomeNieuwsVerpakken van verse producten leidt volgens Arjan Hagoort van Sharp Interpack tot...

Verpakken van verse producten leidt volgens Arjan Hagoort van Sharp Interpack tot stijgende verkopen

Betere hygiëne, langere houdbaarheid en betere verkopen zijn volgens Arjan Hagoort van Sharp Interpack de belangrijkste argumenten om verse producten, waaronder groenten en fruit, te verpakken. “De houdbaarheid van verse producten neemt toe als het product verpakt is. Bij Tesco zijn de verkopen van groenten en fruit hierdoor met 28% toegenomen sinds deze producten worden verpakt”, zei hij gisteren in een debat met trendwatcher Anneke Ammerlaan tijdens de beurs Horti Fair.

Arjan Hagoort reageerde hiermee, zo meldt Groentennieuws.nl, op de stelling van de trendwatcher dat de waarde van ‘levende' producten als groenten en fruit door de supermarkten volledig teniet zouden worden gedaan door al die verpakkingen en dat agf-producten bij veel retailers dezelfde behandeling zouden krijgen als een pak muesli.

Wel vindt Arjan Hagoort dat de consumenten de keuze moeten hebben voor zowel verpakte als onverpakte groenten in het schap.

Klik hier om het volledige artikel te lezen.

Bron: Groentennieuws.nl