Op 5 maart komen leiders op gebied van wetenschap en business bijeen om een oplossing te vinden voor de ‘verpakkingsparadox'. Deze paradox omvat het feit dat verpakking het product moet beschermen tijdens het vervoer naar de eindgebruiker (consument), maar dat de verpakking ook bij het point of use (consumptie) veilig en gemakkelijk te gebruiken is.
Tijdens het tweede World Seminar on Accessible and Inclusive Design in Packaging zijn sprekers uit Japan, Korea, de VS, Duitsland, Nederland, het VK, Frankrijk en Zweden aanwezig. De onderwerpen die worden behandeld zijn onder andere toegankelijk en inclusive design voor verpakte producten zoals frisdrank, farmaceutische producten, medische producten, voedsel, melkproducten en elektronica. Het doel van dit unieke seminar is om nieuwe paden te creëren voor producten die toegankelijker en meer inclusive zijn door middel van innovatief denken.
Het seminar wordt georganiseerd door NVC en zal worden gehouden in Gouda.
Kijk voor meer informatie en registratie op www.nvc.nl of neem contact op met Ger Standhardt, NVC manager Knowledge Development and Projects.