HomeMachinesPrimair verpakkenUlma Packaging biedt ook oplossingen voor e-commerce

Ulma Packaging biedt ook oplossingen voor e-commerce

E-commerce is uitgegroeid tot een van de favoriete koopkanalen van consumenten. De voedingsindustrie staat voor de uitdaging om haar verpakkingen aan te passen aan de huidige situatie, die al een stijgende lijn vertoont en zal blijven groeien. Als een van de toonaangevende bedrijven die verpakkingsoplossingen leveren voor de voedingssector, is Ulma Packaging in staat om te voldoen aan de nieuwe eisen van de voedingsindustrie. Het brede scala aan oplossingen en investeringen in innovatie stellen Ulma Packaging in staat om te voldoen aan de verpakkingsbehoeften van klanten en deze aan te passen aan de nieuwe uitdagingen van e-commerce.

Wat is nodig voor het ontwerpen van verpakkingen voor e-commerce?

  • Het waarborgen van de voedselveiligheid; hygiëne en het voorkomen van interne besmetting van het product blijven een van de prioriteiten in verpakkingen die zijn ontworpen voor e-commerce. Vooral in tijden als deze wanneer er een gezondheidscrisis is. Verse producten die vroeger onverpakt werden verkocht, moeten nu worden verpakt voor online winkelen. De verpakking verhoogt het vertrouwen van de consument en de verpakking in vacuüm en beschermende atmosfeer zorgen voor een betere productbescherming.
  • Het verstrekken van geschikte bescherming om transport te weerstaan, zodat het product er goed uitziet en goed bewaard is wanneer het de consument bereikt. Terwijl er rekening gehoud wordt met het voedseltransportproces.
  • Het mogelijk maken om het product goed weer te geven en te presenteren om zo te zien wat er wordt gekocht. Hierdoor is het voor de klant gemakkelijker om een product te kiezen. Het product moet aantrekkelijk blijven en de inhoud moet gemakkelijk herkenbaar zijn door etiketterings- of nieuwe oplossingen met streepjescodes of QR-codes, enz.
  • De verpakking moet duurzaam en milieuvriendelijk zijn en het gebruik van folie tot een minimum beperken. Zo min mogelijk materiaal gebruiken bij het verpakken van het product, rekening houdend met de grootte, de dikte van het beschermende materiaal en het elimineren van onnodige verpakking. De verpakkingen moeten recyclebaar en composteerbaar zijn, vervaardigd met alternatieve materialen die het product beschermen en tegelijkertijd de duurzaamheid bevorderen.
  • Het optimaliseren ruimtegebruik om transport te vergemakkelijken en kosten te besparen is zonder twijfel een van de uitdagingen van dit nieuwe tijdperk van verpakkingen. Overmatig verpakken is overbodig; consumenten winkelen online en weten wat ze willen, prioriteren het ontvangen van hun boodschappen in een goede staat. Deze verpakkingen moet lichtgewicht, sterk, lekvrij en bestand tegen transport zijn.

In dit nieuwe scenario mogen we de veranderingen in het koopgedrag van de eindgebruikers en de gevolgen voor de verpakking niet vergeten. Online winkelen is minder impulsief, consumenten weten wat ze willen en de marketingstrategie in de schappen van supermarkten dient geen enkel doel meer. Consumenten zijn ook steeds veeleisender en ze hebben een stem op sociale media, waardoor ze gemakkelijker hun rechten kunnen eisen en zich kunnen uitspreken tegen slechte praktijken of aankopen die te laat, in verkeerde hoeveelheid of in slechte staat worden ontvangen.

In de ‘anderhalve meter'-maatschappij zijn er verschillende soorten online winkelen die steeds populairder worden, waaraan de industrie zich zal moeten aanpassen.

  • Thuisbezorgen: Levering aan de werkplek of thuis is de optie gekozen door veel cateraars en restaurants om hun bedrijf gaande te houden. Het voedsel is al bereid voordat het wordt geleverd in kleine porties en het moet ook mogelijk zijn om de verpakking te gebruiken om uit te eten. De verpakking moet; de mogelijkheid hebben om op te warmen in een magnetron, stijf genoeg zijn om te dienen als een bord, vergezeld zijn van plastic bestek en servetten en ervoor te zorgen dat het voedsel veilig en goed bewaard is.
  • Online bestellingen bij supermarkten om bezoeken aan winkels te verminderen: De toename van online winkelen zal veranderingen in de distributiesector vereisen. De hoeveelheden verpakkingen moeten worden aangepast aan de secundaire verpakking van elke distributeur en het luchtvrachtvervoer moet worden verminderd. In de toekomst zal voedsel rechtstreeks vanuit het logistieke platform worden geleverd, waar het zal worden opgeslagen in verpakkingen met een gestandaardiseerde grootte en vorm. Etikettering en productinformatie zullen steeds belangrijker worden voor een goed beheer van aankopen en de veiligheid van de eindgebruikers.
  • Producenten die rechtstreeks aan de eindconsument verkopen: Een andere trend in de huidige situatie is de rechtstreekse verkoop van de producent aan de eindverbruiker. De tijdelijke sluiting van bars en restaurants heeft veel producenten gedwongen om vlees, vis, groenten en andere verse producten die voorheen bestemd waren voor horecagelegenheden te leveren aan eindklanten. Deze producten vereisen een geschikte verpakking om hun houdbaarheid te garanderen en ervoor te zorgen dat ze de consument in een goede staat bereiken.

ULma Packaging levert al verpakkingen en oplossingen voor de voedingsindustrie die kunnen worden gebruikt voor verkoop via e-commerce. Verpakkingen waarbij de veiligheid en het behoud van het product wordt gewaarborgd en duurzaamheid wordt bevorderd. Daarnaast moeten we volgens Ulma Packaging goed kijken hoe deze nieuwe trends zich ontwikkelen, zodat we oplossingen kunnen blijven bieden op maat aan deze moderne tijd. E-commerce stelt nieuwe uitdagingen voor de verpakkings- en verpakkingsindustrie, die snel en flexibel moet reageren moet zijn om aan de nieuwe markteisen te voldoen.

www.ulmapackaging.nl