Home Nieuws Bedrijven en personen Trioplast en AFP lanceren nieuwe naam en een versterkt engagement

Trioplast en AFP lanceren nieuwe naam en een versterkt engagement

Na de fusie van vorig jaar tussen Trioplast en AFP, twee van de grootste spelers van Europa in dit segment, lanceert de groep een nieuwe naam en een versterkt engagement om de kunststoffolie-industrie naar circulariteit en duurzame verpakkingsoplossingen te leiden. De groep, met een waarde van 5,5 miljard Zweedse kronen, is geherstructureerd in vijf divisies en heeft een gedurfd plan aangenomen om het innovatietempo op te voeren met de nadruk op circulariteit binnen polyethylene filmoplossingen.

“Bij Trioworld zijn we ervan overtuigd dat plastic de wereld veiliger en gezonder kan maken, maar we moeten het gebruik van plastic optimaliseren en de CO2 voetafdruk van onze klanten verkleinen. De belangrijkste factor op deze reis is het gebruik van gerecyclede kunststoffen binnen onze productportefeuille. We streven naar een aanzienlijke toename van ons gebruik van gerecyclede kunststoffen, met als doel meer dan 30% gerecyclede kunststoffen in 2025 en meer dan 50% op de langere termijn”, vertelt CEO Andreas Malmberg van Trioworld.

Trioworld levert hoogwaardige polyethyleen filmproducten, compleet met technische ondersteuning en service, voor een grote verscheidenheid aan verpakkingstoepassingen. De klantenkring is wereldwijd, maar de focus ligt op Europa en Trioworld brengt haar producten op de markt via vijf divisies: Stretch Film, Industrial Film, Healthcare Film, Carrier Bags en Consumer Packaging. De productie omvat tien fabrieken, gevestigd in Zweden, Denemarken, Frankrijk en Nederland.

“We hebben de kracht en de expertise om niet alleen veranderingen door te voeren waar toekomstige generaties van zullen profiteren, maar tegelijkertijd nu al betere verpakkingsoplossingen te leveren. Enkele recente voorbeelden van circulair leiderschap binnen de branche zijn een +50% post-consumer gerecyclede, hoogwaardige stretchfilm voor ladingstabiliteitstoepassingen, form fill seal (FFS)-oplossingen op basis van gerecyclede kunststoffen, verpakkingsfolie voor tissueproducten met een hoog gehalte aan gerecyclede kunststoffen, geschikt voor high definition printing, alsmede gerecyclede PBM-oplossingen (persoonlijke beschermingsmiddelen), ontwikkeld tijdens de pandemie. De Trioworld Group heeft ook een aantal niet-fossiele oplossingen, zoals de Katan-Ex biobased high performance stretchfilm”, aldus Andreas Malmberg.

“De mensen die bij Trioworld werken zijn de spil van alles wat we doen, en iedereen zet zich ervoor in om de overgang naar circulaire producten te stimuleren. Wij zijn de experts die begrijpen wat onze klanten nodig hebben om hun bedrijf toekomstbestendig te maken, vervolgt Andreas Malmberg. We noemen het kunststof opnieuw uitvinden. Dit is een nieuw hoofdstuk voor de groep en we nodigen oude en nieuwe klanten en stakeholders uit om samen met ons de reis naar circulariteit te maken.”

www.trioworld.com