De internationale verpakkingsindustrie is volop in beweging. De organisator van de Interpackbeurs 2011 onderscheidt drie ontwikkelingen. Allereerst is er de aanhoudende strijd tegen namaakproducten. Een tweede tendens is de verdere ontwikkeling van ‘slimme' verpakkingen, zoals labels die van kleur veranderen als de houdbaarheidsdatum verstreken is. Tot slot wordt het toepassen van nanotechnologie steeds belangrijker, zo meldt de EVD.
Toekomst verpakkingsindustrie
OOK INTERESSANT
Etiketteren en printen
De Koningh voegt kleurenprinters van Afinia toe aan assortiment
Hoe zorgen merken en producenten ervoor dat producten nog beter opvallen? De aandacht grijpen van consumenten is lastig met zo’n ruim aanbod en goedgevulde...
Primair verpakken
VH Vertical Packaging beperkt stilstand van machines door 24-uursservice
Hoewel VH Vertical Packaging er alles aan doet om onnodige stilstand van verpakkingsmachines te voorkomen, is het voor klanten een geruststellende gedachte dat men...
Primair verpakken
Plastifran verpakt miljoenen oormerken voor koeien en varkens per jaar
Plastic oormerken voor koeien en varkens. Het is niet de eerste toepassing van een verticale vorm-, vul- en sluitmachine waar je aan denkt, maar...
Etiketteren en printen
Nick en Stijn van Bandall bespreken de voordelen van banderolleren
Het Nederlandse Bandall is een sterk groeiend, internationaal familiebedrijf, gespecialiseerd in het ontwikkelen en produceren van bundel- en banderolleermachines. Op dit moment werken er...
Design
BNO lanceert podcastserie over zakelijke kant van de ontwerppraktijk
De Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) heeft samen met Roel Stavorinus een podcastserie ontwikkeld over de zakelijke kant van de ontwerppraktijk. Designers Inc. is vanaf...