DS Smith is door Time Magazine erkend als het hoogst genoteerde verpakkingsbedrijf op de prestigieuze lijst van 's werelds meest duurzame bedrijven. Deze exclusieve lijst zet bedrijven in de schijnwerpers die aanzienlijke vooruitgang hebben geboekt in het prioriteit geven aan duurzaamheid en milieubewustzijn.
De erkenning is een bewijs van DS Smith's onwrikbare toewijding aan duurzaamheid, wat duidelijk wordt geïllustreerd door innovaties zoals DS Smith Lift Up. Deze volledig recyclebare, op papiervezel gebaseerde oplossing vervangt de plastic krimpfolie die wordt gebruikt bij multi-packs plastic flessen en biedt een antwoord op de duurzaamheidsvraagstukken van de drankenindustrie.
“Deze erkenning van Time Magazine is een krachtige bevestiging van onze Now & Next duurzaamheidsstrategie”, aldus Wouter van Tol, Head of Sustainability & Community Affairs bij DS Smith. “We blijven onze klanten helpen bij de overgang naar een meer circulaire economie terwijl we onze Purpose naleven: Redefine Packaging for a Changing World.”
De lijst van duurzame bedrijven van Time Magazine 2024 is het resultaat van een samenwerking met Statista, een wereldwijd data- en business intelligence platform. Meer dan 5.000 van 's werelds grootste bedrijven werden beoordeeld op basis van een rigoureuze methodologie met meer dan 20 datapunten, gericht op milieu-, sociale en governance (ESG)-criteria.