Arla Foods introduceert een nieuw assortiment 100% natuurlijke fruityoghurt met de naam Natuurlekker. De keuze voor de verpakking is opvallend: in het Nederlandse zuivellandschap verschijnen de meeste yoghurtproducten al jaren in de karakteristieke ‘gable top' kartonnen verpakking. Arla kiest voor Natuurlekkere Yoghurt voor de Tetra Top: een ronde kartonnen verpakking die het gangbare beeld in het gekoelde zuivelschap doorbreekt.
Louis Rippen, Marketing Directeur van Arla Foods Nederland, licht de keuze toe: “Voor deze fruityoghurt hebben we gekozen voor de Tetra Top-verpakking. Door de opvallende vorm combineert deze verpakking een premium A-merk uitstraling met gemak voor de consument. De consument geeft aan dat – naast het feit dat dit pak makkelijk uitschenkt en er opvallend uitzie t- ook de mogelijkheid om het pak op zijn kop te zetten een pluspunt is, daardoor kan de consument ervan genieten tot de laatste hap.”
Joost Bakx, Marketing Director van Tetra Pak Benelux, vult aan: “Ook in onze samenwerking met Arla Foods zijn we op zoek gegaan naar de verpakking die het best bij het merk en het product past. Omdat Arla Natuurlekkere Yoghurt nieuw is op de markt en een onderscheidende positionering heeft, past het goed om nu als eerste in de Benelux naar buiten te gaan met de Tetra Top, een frisse verpakking voor een fris merk. Arla Natuurlekker zal op een relevante manier opvallen in het schap, precies wat een nieuwe propositie nodig heeft om gebruikers aan te trekken.”
Kijk voor meer informatie op www.tetrapak.nl.