Tetra Pak presenteerde onlangs zijn tweejaarlijkse duurzaamheidsrapport, getiteld Mission Possible. CEO Dennis Jönsson zegt over het rapport, waarin behaalde successen en de doelen voor de toekomst van het bedrijf zijn te vinden: “We zullen nog harder werken om onze ecologische voetafdruk verder te verminderen en te voldoen aan de behoefte aan veilig en gezond voedsel.”
In het rapport wordt beschreven wat Tetra Pak onderneemt om de druk op het milieu te verlagen, klanten te helpen met het opbouwen van hun bedrijf, een stevige, betrouwbare en verstrekkende voedselvoorziening op te bouwen en de gezondheid en levensomstandigheden van mensen over de hele wereld te verbeteren.
“We zijn hiermee bezig sinds 1952, maar we vinden dat we nog altijd meer moeten doen”, zegt Jönsson. Hij voegt toe: “De wereld verandert sneller dan ooit, en bedrijven die willen groeien en concurreren moeten zich aanpassen aan de belangrijkste drijfveren achter onze industrie, om zo tot meer innovatie en duurzaamheid te komen.” Deze drijfveren zijn bijvoorbeeld bevolkingsgroei, stijging van het aantal 65-plussers, en de economische opkomst van de BRIC-landen.
Enkele cijfers in het rapport:
- 13% vermindering van CO2-uitstoot gerealiseerd sinds 2005 tijdens sterke groei
- Stijging van meer dan een miljard gerecyclede verpakkingen per jaar sinds 2002
- 158 miljard verpakkingen in 2010 geproduceerd, waarvan 8,5 miljard FSC™-verpakkingen
- Doel 2012: 50% van alle verpakkingen met FSC™-gecertificeerd karton
- In 2010 49 miljoen kinderen in 54 landen bereikt met voedselprogramma’s van Tetra Pak
Kijk voor meer informatie op www.tetrapak.com of klik hier voor het duurzaamheidsrapport.