De producent van kartonnen verpakkingen Tetra Pak weet duurzaamheid te combineren met esthetische hoogstandjes. De onderneming heeft wereldwijd 20.000 medewerkers. Birgit Kamp, marketing manager bij Tetra Pak, verklaart dat de recessie als gevolg heeft dat consumenten minder vaak uit eten gaan en vaker thuis lekker eten en drinken. Dat is positief voor het in-home-segment.
Private labels ontwikkelen zich en snoepen marktaandeel af van A-merken, maar deze vechten terug door verrassende smaakcombinaties te lanceren en in te spelen op doelgroepbehoeften. De verpakking van een product blijft de eerste kennismaking van een consument met een product. De positionering van een product hoort terug te keren in de verpakking. Een goed voorbeeld is Healthy People, een drankje dat een gezonde levensstijl ondersteunt. Het design en de vorm van de verpakking wijken af van reguliere verpakkingen voor vruchtensap. Het pak is vierkant en de hoofdkleur is wit, terwijl bij vruchtensappen oranje domineert.
Tetra Pak heeft een driejarige overeenkomst met het WNF. Tevens is de onderneming lid van de Climate Savers Group. Sinds 2012 heeft Tetra Pak zijn CO2-uitstoot gereduceerd met 12%. De verpakkingen kunnen volledig worden gerecycled.
Bron: MD Weekly (gebaseerd op: Verpakken)